HuEUN | MVEHE

Hungarian eUniversity Network | Magyar Virtuális Egyetemi Hálózat Egyesület

Educatio 2014 – Átalakuló felsőoktatás konferencia

“Ha nem tudjuk sikeresen kihasználni a begyűjtött információt, akkor a megőrzésére vonatkozó döntések és a karbantartásával kapcsolatos tevékenységek haszontalanná válnak.”

Whitaker

Az Újabb mérföldkövek a felsőoktatási tartalomszolgáltatásban – a TÁMOP 4.2.5_B kiemelt projekt fejlesztései című utolsó előadás zárógondolata jelenleg az egyik fő problémája és egyben fejlesztési iránya a digitális tankönyvtár projektnek.

A már kissé elkedvtelenedett közönség előtt zajló előadás főbb pontjai:

SCORM lejátszó a tankönyvtárban

Ha minden igaz, 2013 végére bekerült a rendszerbe egy scorm lejátszó, ami az eddigi pdf és html csomagokon túl képes a felsőoktatásban gyakran használt szabványt elindítani. A lejátszó részleteiről nem volt szó, illetve egyéb, a SCORM-hoz kapcsolódó technológiai újdonságokról (xAPI, LRS) sem.

3000 cím

A különböző TÁMOP programokban fejlesztett tananyagok száma az év elejére meghaladta a háromezret, melyek alapetően az utóbbi 7 év termését jelentik a felsőoktatási tartalomfejlesztésben. Ezen tartalmak szűrése és böngészése még kisebb akadályokba ütközik a Könyv/Folyóirat/Összes kategóriákat nézve, mindenesetre – a zárógondolatot megfontolva – ezeket az információkat kell majd jobban kihasználva támogatni a tartalomszolgáltatást.

SciVal Experts integráció

A kutatói hálózat és adatbázis is beszerzésre került, mely már most 3000 kutatói profilt, 100 604 publikációt a tartalmaz a tegnapi adatok szerint.

Beszerzések kiadóktól

Az előbbi forrásokon túl a kiadói oldalról történik majd a tartalom bővítése, melynek formai (digitalizálás) részleteiről egyelőre nem lehetett információkat megtudni.

Az elmondottak szerint a mérföldkövek mennyiségi dimenzióban jelentek meg inkább, és a több síkon megjelenő tartalmak felhasználói oldalának fejlesztése, a tanulói/okatatói aktivitás, fogyasztást mérő adatok (LRS), portfólió-kompatibilitási kérdések nem kerültek elő, mint fejlesztési irányok, így ezek továbbra is az egyes intézményi stratégiák részeként jelenhetnek meg a jövőben.

Comments are closed.